brood

al een aantal maanden ben ik bezig met het bakken van brood, sandwiches, chocoladebroodjes, suikerbrood,....

vooral omdat ik het veel lekkerder vind dan bij de bakker maar natuurlijk ook omdat ik graag bak en ik er mijn genot kan uit halen.

meergranenbrood is op dit moment hetgeen hier het meest op tafel komt.  heel simpel te maken met mijn kitchen aid waar ik verzot van ben!!!

recept
400 gr meergranenbrood
200 gr tarwebloem
12 gr verse gist
10 gr boter
10 gr zout
350 ml water

bereiding
oven voor verwarmen op 230°
alles in de mengkom doen + aantal minuten mengen
een half uur laten rusten bedekt met een natte theedoek
daarna nog eens mengen om de lucht eruit te halen
een uur laten rijzen bedekt in de bakvorm bedektmet een natte theedoek
35 min bakken

resultaat



veel bakplezier!
ohladybake

Reacties

Populaire posts