Rozijnenbrood

vroeger als kind was ik verzot op vers rozijnenbrood. 
ik kon het helemaal verslinden.
aangezien het al een tijdje geleden was dat ik het nog gegeten had, wou ik het proberen bakken
en ja hoor, de herinnering van vroeger kwam naar boven

wat hebben we nodig:
500 gr bloem
50 gr verse suiker
2 eieren + eentje extra
100 gr boter (in stukjes)
200 ml melk
35 gr verse gist
4 gr zout
200 gr rozijnen

hoe maken we het:
doe alle ingredienten in de Kitchen Aid en laat mengen tot je een elastisch deeg hebt
voeg de rozijnen dan pas toe en laat nog even verder mengen
overdek de kom met plastic folie en laat het deeg 40 min rijzen

verwarm ondertussen de oven voor op 180°

gebruik een klontje boter om de bakvorm mee in te vetten
doe het gerezen deeg in de bakvorm en druk licht aan
neem de dooier van een ei met een klein beetje water en bestijk het deeg
bak het brood 30 à 35 min op 180°

resultaat

 
enjoy!
 
liefs
ohladybake

Reacties

  1. Ik ken hier iemand die dat ook wel graag eet! Ik heb het nog nooit gedaan maar wil het wel eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moet je zeker eens doen....en laat mij zeker weten hoe het smaakte!

    liefs,
    ohladybake

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts