witte chocoladetaart

toen ik onlangs op de website van www.cakejevaneigendeeg.nl terecht kwam, viel mijn oog meteen op een artikel over witte chocolade cheesecake.

aangezien ik een grote chocolade- en kaasfan ben, wou ik meteen de blog lezen en nagaan waarom dit 1 van de meest gelezen recepten was…en al heel snel was duidelijk door het lezen dat dit een echte aanrader is.

dus kon ik niet wachten om aan de slag te gaan en deze zelf even uit te proberen

wat hebben we nodig
200 gr bastogne koeken
100 gr ongezouten roomboter
250 gr witte chocolade
450 gr roomkaas
250 gr slagroom
4 eieren
1 limoen
springvorm

hoe maken we het
bekleed de springvorm met bakpapier, zowel de bodem als de zijkanten.
doe de batogne koeken in een keukenrobot en verpulver ze tot fijne kruimels.
smelt de roomboter en voeg toe bij de bastogne koeken.  zorg ervoor dat alle bastogne kruimels de boter hebben opgenomen.
bekleed de bodem van de springvorm met dit kruimelmengsel.  druk goed aan met de bolle kant van een lepel en plaats dit in de koelkast.

verwarm de over voor op 150°.
laat de witte chocolade smelten au bain marie en maak ondertussen de slagroom klaar.  dit doe je door 250 gr room op te kloppen met suiker.
klop de roomkaas glad en romig.  voeg de geraspte schil en sap van 1 limoen toe.
vervolgens klop je 1 voor 1 de eieren door de roomkaas.  blijf goed kloppen ondertussen!
we voegen bij de gesmolten witte chocolade onze slagroom toe en roer goed tot een glad mengsel.
dit voegen we toe aan ons roomkaasmengsel en roer terug goed door zodat je terug een glad mengsel bekomt!

haal de springvorm uit de koelkast en giet het roomkaasmengsel erin. 
sla een paar keer met de springvorm op het aanrecht.  dit om luchtbellen te vermijden.

plaats de taart in de over en bak gedurende 50 à 55 min op 150°.
de bovenkant moet stevig aanvoelen.

laat de taart volledig afkoelen en zet dan in de koelkast voor minimum 2 uren.

tip
je kan de taart decoratief afwerken door 125 gr zure room los te kloppen met 6 el poedersuiker en het sap van een kleine limoen. 
giet dit sausje over de afgekoelde cheesecake!

Resultaat






ik weet dat de foto's hier nog niet optimaal zijn maar vergeef me!
ik leer altijd weer een beetje bij om leuke foto's te maken voor jullie!

liefs
ohladybake


 

Reacties

Populaire posts