griezelcake

een tijdje geleden was het hier volop verjaardagen vieren van mijn zoon en liefdochter
de biscuittaart heb ik hier al gepost maar met 1 taart kan je natuurlijk niet vieren

in die week kocht ik het boek van Menno en haalde ik hieruit mijn inspiratie voor mijn griezelcake
ik noem het griezelcake omdat de kids deze naam gekozen hebben voor deze taart...het ziet er niet griezelig uit maar ja...voor hen was het wel zo (de binnenkant toch)

het neemt wat tijd in beslag maar het is wel de moeite om ze te maken!
het recept voor de botercrème is teveel voor deze cake maar met de overschot kan je heerlijke koekjestaart maken!


wat hebben we nodig
- voor de cake:
375 gr bloem
4 tl bakpoeder
1/2 tl zout
225 gr boter op kamertemperatuur
465 gr suiker
5 eiwitten
2 tl vanille-extract
350 ml volle melk
kleurstof

- voor de botercrème
450 ml volle melk
70 gr bloem
450 gr boter
450 gr kristalsuiker
geraspte schil van 2 citroenen

hoe maken we het
verwarm de oven voor op 175°

meng de bloem, bakpoeder en zout.
klop de boter en de suiker tot een wit en luchtig geheel.
voeg daarna de eiwitten toe 1 voor 1 tot alles volledig gemengd is.
voeg het vanille-extract toe, daarna het bloemmengsel en de melk
meng tot je een glad beslag krijgt

verdeel daarna het deeg in 6 potjes en voeg kleurstof toe tot je het gewenste kleur hebt
doe daarna in een beboterde bakvorm alle potjes deeg 1 voor 1
bak dit in de oven voor ongeveer 40 minuten (controleer regelmatig met een prikker tot er geen deeg meer aan hangt)
laat na het bakken de cake helemaal afkoelen

nu maken we de botercrème
verwarm de melk met de bloem in een pan op een middelmatig vuur
breng roerend aan de kook en laat indikken
neem de pan van het vuur en laat op kamertemperatuur afkoelen

klop de suiker met de boter tot een  wit en luchtig geheel
voeg de geraspte citroenschil toe alsook het afgekoelde bloemmengsel
blijf dit kloppen tot je een luchtig geheel bekomt

snij de afgekoelde cake eventueel bij met een scherp mes en snij indien nodig de bovenkant af zodat je cake strak wordt

bestrijk nu de cake met de botercrème en versier met fruit


resultaat

 
 


smakelijk!

liefs
ohladybake

Reacties

Populaire posts