aardbeientaartje

ken je dat: er komen mensen op bezoek, je wil ze van kop tot teen verwennen met heerlijk eten maar geen idee wat je moet maken als dessert?

ik heb dat probleem heel veel
veel ideëen, een lange lijst met desserts die ik nog wil maken, maar altijd de dag op voorhand beslis ik: dit wil ik maken

en meestal is het dan ook iets wat ik nog nooit gemaakt heb dus dat is nog eens spannend erbij
dit weekend hadden we vrienden op bezoek

toen ik op zoek was naar een leuk dessert, dacht ik aan de heerlijke aardbeientaart van eenlepeltjelekkers
dit zag er zo heerlijk uit dat ik het ook wou uittesten
en of het heerlijk was! 

ingrediënten
1 vel bladerdeeg
2 blaadjes gelatine
100 gr griekse yoghurt
50 gr suiker
75 ml citroensap
150 ml slagroom

bakje aarbeieen
2 el gehakte pistache nootjes
bloemsuiker

hoe maken we het
verwarm de oven voor op 180°

smeer een rechthoekige bakvorm in met boter en wat bloem
bekleed de bakvorm met het bladerdeeg, leg hier bakpapier op en vul met bakbonen

bak het deeg in de oven 30 minuten lang
haal uit de oven en laat dit deeg volledig afkoeken op een rooster in de bakvorm

week de gelatine in koud water
roer de yogurt los met de helft van de suiker
breng het citroensap aan de kook, neem van het vuur en meng er de gelatineblaadjes doorheen
let op dat er geen brokjes meer zijn!

laat dit afkoelen
klop de slagroom op met de rest van de suiker tot yoghurtdikte
voeg het citroensap toe bij de yochurt en meng daarna het slagroommengsel hierdoor

meng alles goed en kort
doe de vulling in de afgekoelde vorm

dek het af en zet voor een 3-tal uur in de koelkast zodat dit kan opstijven

neem de taart uit de koelkast en haal uit zijn vorm
snij de aardbeien in plakjes en verdeel over de taart
hak de pistachenootjes heel fijn en verdeel over de taart
als final touch kan je wat bloemsuiker over de taart een strooien


laat het jullie smaken!


liefs
ohladybake

Reacties

  1. Oeioeioei... Ziet dát er even lekker uit!
    Op dit moment volg ik een dieet, maar ik geloof dat ik graag héél eventjes een piepkleine uitzondering zou maken voor een heel klein stukje van die aardbeientaart. Alleen om te proeven, dat snap je wel! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. af en toe eens zondigen mag wel hé :-)
      zeker eens maken...weinig werk en heerlijke smaken
      liefs

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts