zachte witte broodjes

ontbijten, het belangrijkste moment van de dag...voor mij dan toch
van zodra ik uit bed ben, verlang ik tot ik aan de ontbijttafel kan zitten voor mijn tas koffie en mijn granola, zelfgemaakt brood, boterkoekske,....
ik heb dan ook elke morgen honger en zin in het ontbijt

dus als bakster zie je het al aankomen: ik probeer zoveel mogelijk alles zelf te bakken voor het ontbijt
brood van de bakker komt hier zelden op tafel, tenzij voor croque monsieur te maken of als ik echt geen tijd heb om te bakken

ik was al een tijdje op zoek waar ik goede bloem kon vinden om brood e.d. te bakken
na lang zoeken en uitkijken ben ik tercht gekomen bij De Zuidmolen

toen ik de eerste keer besteld had, keek ik enorm uit wat de kwaliteit zou zijn
en eerlijk gezegd: dit is voor mij gewoon topkwaliteit!
van zodra de bloem met vanalles gemengd wordt, zie, voel en ruik je het verschil
voor mij moet hier niet anders meer binnen komen :-)


maar niet alleen hun verschillende soorten bloem is heerlijk, ook hun mixen zijn top
ik ben niet echt aan het gebruik van een mix maar hé laat ons eerlijk zijn: als we het soms eens wat eenvoudiger kunnen maken dan moeten we dat doen

deze witte broodjes zijn dan ook heerlijk, niet zwaar en op ander half uur zijn ze klaar
heerlijk met een laagje boter en wat confituur

ga zeker eens een kijkje nemen op de webiste van De Zuidmolen

wat hebben we nodig:
- mix voor zachte witte broodjes
- 295 gr water
- 8 gr zout
- 7 gr gist

hoe maken we het
meng alle ingrediënten in de keukenrobot voor 15 minuten
laat het deeg dan 15 minuten rusten
bekleed een bakvorm met bakpapier of bakmatten en maak van het deeg bolletjes (ik haar er zo'n 17 uit)
laat 1 uur rusten en bak ze daarna in de oven op 230° voor 10 minuten


laat ze rusten op een grill plaat


smakelijk
liefs
ohladybake









Reacties

Populaire posts