tijgercake

tot voor kort keken wij hier thuis naar een beeldbuis televisie
want ja, ons motto is: zolang iets niet kapot gaat, blijven we het houden!

onder lichte druk van bepaalde personen zijn we dan toch maar bezweken om een smart-tv aan te kopen....met pijn in het hart weliswaar!

maar ondertussen zijn we hier heel tevreden met onze aankoop en gaat er een nieuwe wereld voor ons open: heel veel nieuwe zenders waarvan we het bestaan niet eens wisten

wat een openbaring is voor zowel mijn wederhelft (die de kok is hier) en mezelf is de zender NJAM
elke avond blijven we hier hangen want ik ben verzot op bakken en mijn wederhelft is de kok in huis
dus ja: je kan je voorstellen wat  dat geeft :-)

toen ik een tijdje geleden de chef Lorraine Pascale aan het werk zag, was ik meteen verkocht
eerlijke, gezonde en eenvoudige gerechten....ja hier moest ik iets van bakken

en zo is de tijgercake hier ten huize ohladybake uit de oven gerold en ja echt waar: het is een topper
het gebruik van olie deed mij wat aarzelen maar gewoon doen want deze cake is zo luchtig dat je niet eens het gevoel hebt dat je aan het zondigen bent!




wat hebben we nodig
250 ml slaolie
250 gr fijne suiker
100 ml half volle melk
4 eieren
paar druppels vanille extract
300 gr zelfrijzende bloem
1 tl bakpoeder
zeste van 1 sinaasappel
25 gr cacaopoeder


hoe maken we het
zet de oven op 180°
smeer een springvorm in met boter en leg op de bodem bakpapier

meng de olie, suiker, eieren, melk en het vanille extract in een kom
giet 400 gr van dit mengsel over in een andere kom
voeg hierbij 175 gr bloem en een halve tl bakpoeder
meng goed om en zet opzij
dit is je vanille mix

neem het andere deel van het mengsel en voeg hierbij 125 gr bloem, halve tl bakpoeder en de cacaopoeder en meng goed om
dit is je chocolademix

voeg beide mengsel in 2 spuitzakken
spuit een dotje vanillemix in het midden van de vorm
neem je chocolademix en spuit een dotje in het midden van de vanillemix
blijf dit afwisselend doen tot je spuitzakken op zijn
je zal zien dat naarmate je verder komt in dit proces, je deeg zich volledig verspreidt heeft

bak in de oven voor ongeveer 35 minuten op 180°
haal uit de oven en laat volledig afkoelen
tip: je kan deze cake ook lauw serveren




smakelijk
liefs
ohladybake



Reacties

Populaire posts